Media
media1

„Petre Guran și Ana Ana-Maria Goilav” 

Citește mai mult:

https://atelier.liternet.ro/articol/34902/Augustin-Ioan/Scoli-de-vara-III.html

media2

„Cum este să locuiești într-o școală?

Mai ales când școala este în pădure, pădurea e în loc de metodologie și fiecare construcție a școlii este o lecție de arhitectură?” 

Urmărește:

https://www.youtube.com/watch?v=lNTb5UHzMTc&ab_channel=UniuneaArhitectilordinRomania

media3

”Meseria mea? Cercetător de locuri.

Când eram copil, credeam că mă interesează să studiez protozoare, și plante, și zburătoare, și cam tot ce crește viu din pământ. Cu timpul, mi-am dat seama că mai tare decât toate mă interesa locul, deci eram un fel de cercetător de locuri, dacă se poate spune așa.” 

Urmărește:

https://www.radioromaniacultural.ro/dimensiunea-stiintifica-a-artei-ana-maria-goilav-visam-ca-la-examenul-de-absolvire-la-arhitectura-in-loc-de-un-proiect-sa-ma-prezint-cu-un-santier/?fbclid=IwAR03D-bKc3atX9ZoCq8ShZvYDRtXLT1k7Z_sY5WdH7Z1ZGJYj6nZzBx6KbY 

https://www.radioromaniacultural.ro/dimensiunea-stiintifica-a-artei-petre-guran-scoala-de-la-bunesti-este-in-primul-rand-un-centru-de-cercetare-in-constructii-si-o-scoala-a-marilor-carti/?fbclid=IwAR1pfoeeuwubRz1gabolNLxH5heFDWWjKg2K8SNTgEpSvQcgSMsbKAbGsk4

media4

În general, sistemul educațional european contemporan are nevoie de o schimbare. Principalul scop al proiectului „Școala de la Bunești” este de a aduce crizei sistemului educațional european o soluție românească prin crearea unei școli alternative destinată tinerilor absolvenți de liceu.

Citește mai mult:

https://e-zeppelin.ro/scoala-de-la-bunesti/

media5

„Școala [de la Bunești] o practicăm ca pe o ocazie de reflecție în primul rând. E și un loc și un timp pe care ni-l dedicăm nouă, nu constrcției. Construcția nu este decât prilejul de a găsi timp să reflectăm asupra lucrurilor pe care le facem și pentru a reflecta asupra a ceea ce suntem sau vrem să fim.”

Urmărește:

https://cinepub.ro/movie/traditii-creative-scoala-de-la-bunesti-film-documentar/

media6

Necesitatea Şcolii de la Buneşti decurge din deriva culturii valorilor locale: ştergerea identităţii rurale, arhitectura împotriva naturii, alienarea creaţiei contemporane de logica structurală a limbajului premodern. Proiectul valorifică resurse locale pentru a inventa arhitectură contemporană, dar în acelaşi timp cercetează şi promovează calităţile arhetipale ale arhitecturii. Astfel, Şcoala de la Buneşti implică forţă de muncă locală şi încearcă revitalizarea meșteșugurilor tradiţionale de pe Valea Vâlsanului.

Urmărește:

https://www.uar-bna.ro/2021/proiecte/536/

media7

„The measure in using resources and partial abandonment of one’s own self are habitual in the forest so that architecture, to paraphrase Renzo Piano, becomes again an ancient human necessity – that of shelter.”

Citește mai mult:

https://www.architectural-review.com/buildings/bunesti-the-romanian-university-built-by-students